На кафедрі програмної інженерії та інформаційних технологій управління НТУ «ХПІ» реалізується нова освітня концепція – дуальний підхід до освіти. Ця програма спрямована на максимальне зближення студента, вишу і роботодавців. Студенти отримують можливість абсолютно легально поєднувати навчання і роботу – отримувати необхідні теоретичні знання і працювати в ІТ-фірмі за обраним профілем. Суть дуального підходу полягає в такій організації навчального процесу в магістратурі, коли фундаментальна теоретична підготовка здійснюється на базі кафедри, а практична частина реалізується в рамках робочого процесу на підприємствах ІТ-галузі. Процес навчання організований таким чином, що студенти кафедри відвідують перші пари і займаються по суботах, а в решту часу – працюють на умовах повної зайнятості в ІТ-компанії або займаються внутрішніми проектами. Такий підхід до навчання повністю виправдав себе в європейських країнах, а його реалізація на нашій кафедрі вирішує такі актуальні завдання:
- адаптація професійних знань, умінь, навичок випускників до мінливих умов ринку праці;
- поліпшення практичної підготовки студентів старших курсів;
- підготовка фахівців, які відповідають кваліфікаційним вимогам роботодавців і професійним стандартам;
- підтвердження конкурентоспроможності випускника на ринку праці.
Для реалізації дуального підходу на кафедрі зроблені наступні кроки:
- розроблені нові навчальні плани;
- змінено графік навчального процесу;
- введено новий формат дипломного проектування;
- впроваджені інноваційні технології навчання;
- створені умови для успішного поєднання навчання і роботи.
Дуальний підхід до навчання на кафедрі ПІІТУ допомагає студентам ефективно поєднати успішне навчання і продуктивну роботу, передбачає наступні результати:
- поєднання отримання теоретичних знань з практичним досвідом роботи;
- скорочення часу адаптації в умовах сучасного ринку праці на 2-3 роки;
- наявність у випускника офіційного стажу роботи, необхідного для подальшого професійного зростання.
У той же час, реалізація дуального підходу передбачає наступні переваги для ІТ-компаній:
- можливість впливати на навчальний процес для підготовки фахівця з тими знаннями, вміннями і компетенціями, які затребувані в сьогоднішніх умовах;
- можливість розвитку фірми (виконання нових проектів) за рахунок наявності кваліфікованого персоналу.
Що стосується освітньої системи в цілому, використання даного підходу відкриває для українських вишів наступні можливості:
- доступ до оперативної інформації про поточний стан робочих процесів на фірмах ІТ-галузі;
- підвищення якості освіти за рахунок оперативної корекції навчальних програм.
Більш детально з освітнім планом магістратури на основі дуального підходу до утворення можна ознайомитися за посиланням.